dimecres, 19 de desembre del 2007

PRIMERA ASCENCIO?

Ahir em van treure a passejar una miqueta. Verticalitat hivernal. Jo des de que vaig deixar de sortir per les nits que, amb el gel no hi tenia massa relació. Més aviat gens. Així que dipositant la confiança en el company, que sí en té, vam decidir ascendir un corredor que ell havia observat al sector de la Coma de l'estació d'Ordino Arcalis. Just a sobre i a la dreta d'on acaba el petit i únic teleskí que trobem en aquell sector, els TK dels Orris.
El sector. El material. X.B. atacant el 1er llarg.
Així que desprès de trobar-nos al peu de l'estació a quarts de dotze del migdia vam pujar pel telecadira principal (TC de la BASERA) fins a la part alta i d'allí esquiant fins al punt més pròxim al corredor. Enfilem les pells i pugem fins que la neu tova i la pendent ens obliguen a carregar els esquis a l'esquena i obrint traça fins al peu del corredor. Dos piolets de tracció cada un, crampons, un joc d'aliens, dos o tres pitons plans, corda prima de 60 metres i erres. El resultat va ser un corredoret fàcil per ell i curiós per mi. 100 metres D. Dos llargs. El primer llarg rampós amb un parell de murets i el segon més curt i un pel més mantingut. Vam col·locar tres o quatre aliens i un pla llarg, en tota la via.
Arribant a R1. Atacant el 2n llarg. XB pujant el 2n llarg.
El soci creu que hem fet la primera ascensió i fins que es demostri el contrari ens l'adjudiquem. Res de l'altre món, però entretinguda i divertida condicions de abarset-gel-neu. Desprès vam pujar amb les pells fins el final del cercle superior i vam baixar per la canal que veieu a la foto principal, a la dreta del tot. Amb un petit ràpel d'entrada.
Des de R2. La canal de baixada. Vistes des de R0.
Tres horetes d'activitat que, per els que volen iniciar-se amb aquest tipus de mogudes és perfecte. Per cert, si ningú ens desmenteix la primera ascensió, es diu Corredor NYAPUS.
NO US HO PERDEU: Quant, en el meu perfil, parlo de neu fins els genolls, em refereixo a coses com les que he vist en aquest vídeo del blog del David.

Anònim ha dit...

Jo demà faig la primera esquiada pero amb els nens; segur que no seran les mateixes sensacions.