diumenge, 26 d’agost del 2007

SERRA DE SANT JOAN

El sector central

Com que degut a la meva ja internacionalment coneguda lesió de escafoides i que la meva vida es un xic aburrida, em remetre a alguna activitat d'abans de la lesió. La més recent fou la del meu descobriment, de la ma d'en Latox, de la Serra de Sant Joan.

Just al mig del poble d'Organyà surt una carretera que ens porta al petit poblet de Montanissell, guarda fidel de la Serra de Sant Joan. Des del coll de l'Apallador, a uns tres kilòmetres i mig del poble, tenim accés al sector central de la serra i concretament a les accessibles vies Dismi (210 m. ED inf) i J.Mª Monfort (250 m.MD/A1) que nosaltres vam tenir la sort de poder ascendir en dos visites. Tot i l'extrema calor d'aquells dies i sense matinar massa, a dos quarts de deu a peu de via, no vam ofegar-nos fins a la baixada la qual s'efectua per cert, per una canal a la dreta del cap de les vies , amb una gran fita a l'entrada i un ràpel des d'una sabina on hi trobem uns cordinos, encara en bon estat. Cada una és d'un caràcter diferent a l'altra. La primera totalment equipada nomes ens demana unes 12-15 cintes i lo típic per les reunions. LaMonfort ja esta una mica més despulladeta la pobra, i sol·licita els quatre friend i tascons de rigor i, segons el Desnivel nº236 que hi dedica unes pàgines, "algun clavo opcional". Nosaltres no els vam dur i tampoc ens hem vam enpenedir. Les dos guapes i recomanables i com per a molta gent la porta d'entrada d'aquesta gran escola en terreny d'aventura. Potser la següent via per ordre de dificultat i llógica seria la Via del Gran Sostre. Tot i que vist el nom del obridors no serà potser tan dolça com les anteriors. Foto: Latox a la sortida del sostre del 5e llarg 6a+

M'oblidava d'explicar que el Novembre de l'any passat amb la Gemma vam escalar la Via El Cap i el Passarell a Montanissell (275 m. D sup.). La via es perfecta per iniciats o gent poc entrenada. La ressenya la trobareu al sempreobert bar Taüssa de Coll de Nargó. Només us puc dir que si no veieu una placa que hi posa "El Cap i el Passarell a Montanissell", és que no esteu al bon peu de via.

Professor Howdy ha dit...

Hello!
Very good posting.
Thank you - Have a good day!!!