dijous, 3 de juny del 2010

DIRECTA ESTEL AL ROC D'EN FERRUS

País de ceps i d'isards. Molts isards. Dia rodó. Passada la gran gran chimenea de Cercs trobem una carretera direcció Figols que per fer amb bici té que ser espectacular. 15 kms asfaltats per uns racons bucòlics fins a la pista final, llarga d'un km, només apte per a 4x4.
Segon llarg. Navegant pel tercer. R3

Tres quarts d'hora d'aproximació sua i festival "d'alejes" en uns primers quatre llargs mantingudets dins el v+/6a amb una roca que és més bona del que sembla, però que s'hi ha de creure. Com diu un amic meu: "Ni ha ka escalar!" Tot el dia treguent la ressenya per confirmar que encara no t'has perdut i la vida continua. Sortim del cotxe a les 8 del matí a 8 graus de temperatura.
Cinque llarg. Final de la via.

No hi ha ni un seguro de regalo. Tots s'han de currar. Estem cinc hores llargues a la via i entre ràpels i tot per la canal encaixada de la dreta, 8 de llargues cotxe-cotxe. Un Bon joc d'amics petits i grans, fins al 3 mínim, tascons, 12 o catorze cintes, erres i sang freda. Un racó de món preciós. Mentres escalavem el tercer llarg, a quarts d'onze del matí, ens ha passat una guineu feliç i tranquila pel peu de via.

Anònim ha dit...

Bones Albert.
Què hi vau anar el Diumenge dia 30 amb un Opel Corsa? Si és així us vaig veure en el segon llarg. Què tal esta la baixada per la canal? l'última vegada que ho vaig fer, un desprendiment va gaire tapar la instalació del primer rappel i vam desgrimpar per un pi sec empotrat per allí. Fes-m'he una breu descripció, així faré memòria. És que estic obrint una via per allí i no sé si pujar fins a dalt o baixar per la canal.

Gràcies.

Lluís Parcerisa

Mingo ha dit...

Es nota que esteu en temporada baixa, em refereixo a la feina, potser m'equivoco. Quan vivia a la vall d'Aran, maig i una mica juny la gent amb negoci feia vacances, no sé si a Andorra sou diferents.
Felicitats, la via i el lloc son fantàstrics i de material vols dir que no n'has posat massa jo recordo q a la part de baix poca cosa podies posar. La tirada q més recordo, és la 3era, potser pq la vaig fer de primer i la part final li has de fotre pit i collons. En quatre dies estareu fets uns maquines, perdó ja ho esteu.
Salut

Anònim ha dit...

la baixada per la dreta,quant arribes al desprendiment si seguiu cap a l`esquerra (mirant la paret)en lleuger acens i despres directe avall per un espero d`erba cap a peu de via, us estalviareu tots els rapels..PACA

...Perdo!!!!mirant cap a la DRETA!!!! paca

ALBERT ha dit...

Lluis, nosaltres hi erem ahir dijous. Ara etenc lo del primer ràpel. Està en un bloc molt gran empotrat sobre un tronc. Hi ha una baga plana que l'envolta i d'aquesta vam fer el ràpel. El més curt dels quatre. Els altres tres des d'unes intal·lacions amb anella un burí i un spit. Una mica de través. Però, els ràpels es fan bé. Al final de la canal amb desgrinpada fins a peu de via. Una horeta aprox..

Mingo, la experiencia és un grau! Efectivament estic de mig vacances i aprofito el poc temps que tinc per penjar-me. En quant al material, recordo haver posat coses petites i de ben grans també, el 3 crec. Però bé, amb aixó del material ja saps que és molt subjectiu...

Paca, mestre, mirant la foto inicial crec adivinar per on vols dir, però si hi torno, a menys que estiguis allà per ensenyar-m'ho, repetiré pels ràpels...